• Den danske skovrider Helmut von Barner (1921-2007), fotografert idet han taler uten for en bygning som er oppført i lys teglstein.  Barner var kledd i grålig skovrideruniform og hadde kvit lue med blank skygge på hodet.  I hendene holdt han et manuskript.  Barner var født i København.  Han ble forstkandidat i 1945.  Deretter arbeidet han i tre år som assistent ved Arboretet i Hørsholm i tre år.  Deretter var han tilbake på Landbohøjkskolen et halvt års tid får å sette seg bedre inn i arvelighetsproblematikk.  Med denne ballasten ble han først assistent, deretter forstfullmektig og til slutt leder for Statsskovenes planteavlsstasjon i Humlebæk på Nord-Sjælland i Danmark.  Han hadde mye kontakt med nordiske kolleger.  Barner overtok for øvrig det faglige ansvaret for den frøavlsstasjonen norske Ingvar Fystro var med og etablerte i Addis Abeba i Etiopia i 1980-åra.  Han var gift med Bjørg Cranner (f. 1926) fra Frogner i Oslo.
    Photo: Fystro, Ingvar / Anno Norsk skogmuseum

Den danske skovrider Helmut von Barner (1921-2007), fotografert idet han taler uten for en bygning som er oppført i lys teglstein. Barner var kledd i grålig skovrideruniform og ha...