• Fra laboratoriet ved det engelske skogforsøksvesenets forskningssenter på Alice Holt Lodge i Surrey i sørøst-England.  Fotografiet er tatt i forbindelse med en studietur de norske forstmennene Ingvar Fystro og Asbjørn Løken gjorde til dette anlegget i 1966.  Her sitter Asbjørn Løken (midt i bildet) fra Vestlandets forstlige forsøksstasjon i Bergen i samtale med den polskfødte skogfrøforskeren Gideon Buszewics (til venstre), som var en av de ledende skikkelsene på sitt fagfelt i etterkrigstida.  Bak og til høyre for de to mennene sitter ei av damene som arbeidet på laboratoriet. Hun hette Rosalyn.
    Photo: Fystro, Ingvar / Anno Norsk skogmuseum

Fra laboratoriet ved det engelske skogforsøksvesenets forskningssenter på Alice Holt Lodge i Surrey i sørøst-England. Fotografiet er tatt i forbindelse med en studietur de norske ...