• Skippergata 17 b, der Schwencke & Co's Eftf. hadde sitt forretningskontor.  Gården er oppført i to etasjer og har pusset, umalt fasade.  Opp til inngangsdøra var det ei fire-fem trinns trapp.  På hver side av døra igjen var det høye, seksruters vinduer.  I etasjen over var det fire fireruters vinduer.  Til venstre for kontorinngangen var det en rundbuet åpning mot et portrom, og til venstre for denne igjen en høy mur med et bordkledd skur oppå.  Helt til høyre i bildet ser vi bakparten på den parkerte lastebilen til Østlandske Petroleumskompani, og til venstre ser vi noe av fronten på en personbil. Fotografiet er tatt i 1938, antakelig idet firmaet skulle flytte til andre lokaler i Munkedamsveien 53 b fordi Skippergata 17 b skulle rives.

Lastebilen som vi ser fronten på til venstre i forgrunnen er en «Chevrolet six».  Denne modellen ble produsert i perioden 1931-1933.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Skippergata 17 b, der Schwencke & Co's Eftf. hadde sitt forretningskontor. Gården er oppført i to etasjer og har pusset, umalt fasade. Opp til inngangsdøra var det ei fire-fem tr...

1 comment

• Nærmest en Chevrolet lastebil 1931-33-modell. Kfr. plate med tekst CHEVROLET SIX på siden av panseret.