• Fra kaia til Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker.  Fotografiet er tatt fra holmen, langs strandkanten mot kaia, hvor det lå en lekter (lastepram) med en mengde tønner, som enten skulle lastes eller losses.  Fire menn arbeidet på lekteren, en på kaia.  Bak sistnevnte skimter vi en båt som lå på baksida av kaia.  Inne på land lå et skur med pulttak.  Fotografiet ble tatt i 1941.  Schwencke & Co. produserte og forhandlet bek og andre tjærebaserte produkter.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra kaia til Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker. Fotografiet er tatt fra holmen, langs strandkanten mot kaia, hvor det lå en lekter (lastepram) med en mengde tønner, som...