• Dampskipet «Løven 1» fotografert ved kaia til Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker.  Båten har stålskrog.  På fordekket er det montert en slags kranbom, som sikkert ble brukt under lasting og lossing av stort og tungt gods.  Da dette fotografiet ble tatt later det til at et par tønner ble løftet opp fra eller ned på dekket, like foran styrhuset.  To-tre mennesker står på kaia.  Bak dem, og på ei plan flate inne på land, ligger et stort tønnelager.  I bakgrunnen skimtes fjorden, nærmere bestemt Blakstadbogen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Dampskipet «Løven 1» fotografert ved kaia til Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker. Båten har stålskrog. På fordekket er det montert en slags kranbom, som sikkert ble bru...