• Fabrikkanlegget til firmaet Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker, fotografert fra fjorden vinterstid.  Fotografiet er antakelig tatt forholdsvis kort tid etter at anlegget ble bygd, i 1924.  Inne på land ser vi at det ryker fra to skorsteinspiper på en liten, enetasjes fabrikkbygning i teglsteinsmur med noe opphøyet midtparti.  I forlengelsen av denne bygningen (mot venstre) er det oppført et lagerskur.  Til venstre for det igjen skimter vi flere mindre bygninger.  Schwencke & Co. framstilte bek og andre tjærebaserte produkter på Børsholmen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fabrikkanlegget til firmaet Schwencke & Co's Eftf. på Børsholmen i Asker, fotografert fra fjorden vinterstid. Fotografiet er antakelig tatt forholdsvis kort tid etter at anlegget ...