• Fra Børsholmen i Asker, der Schwencke & Co's Eftf. i 1924 bygde et lite industrianlegg for framstilling av bek og andre tjærebaserte produkter. Fotografiet er tatt på ei flate på den øvre delen av holmen, som tydeligvis ved denne anledningen ble brukt som lagerplass.  Det som ble lagret her var framfor alt fat (tønner).  Sammen med tønnene lå det imidlertid også en diger, rektangulær stålbeholder (jfr. SJF-F. 002530).  Bakenfor og nedenfor den nevnte lagerflata skimter vi flere av de små bygningene som inngikk i dette industrianlegget.  Mot horisonten ser vi åsene på den andre sida av fjorden.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra Børsholmen i Asker, der Schwencke & Co's Eftf. i 1924 bygde et lite industrianlegg for framstilling av bek og andre tjærebaserte produkter. Fotografiet er tatt på ei flate på d...