• Fra det nye produksjonsanlegget som firmaet Schwencke & Co's Eftf. fikk bygd på Børsholmen i Asker i 1924.  I forgrunnen ser vi en diger, rektangulær, klinket stålbeholder, som antakelig skulle bygges inn i en av bygningene ved anlegget, hvor det skulle framstilles bek og andre tjærebaserte produkter.  Til høyre litt lengre nede i skråningen ser vi en enetasjes fabrikkbygning med noe forhøyet midtparti, som også inngikk i fabrikkanlegget.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra det nye produksjonsanlegget som firmaet Schwencke & Co's Eftf. fikk bygd på Børsholmen i Asker i 1924. I forgrunnen ser vi en diger, rektangulær, klinket stålbeholder, som ant...