• Fra gårdsrommet i Skippergata 17 B, der Schwencke & Co. drev sin tjære- og bekhandel fram til 1938, da gården ble revet.  Fotografiet viser tre karer og to hester, som antakelig ble brukt i firmaets varetransport i Oslo (Kristiania).  Ninken Mathiesen (sønnedatter av daværende leder i firmaet) mener at formann Henrik Hasle og Tranhjem, som begge hadde lang ansiennitet i firmaet, er blant de avbildete.  Bak karene skimter vi portrommet, som har avrundete åpninger både mot gårdsrommet og den bakenforliggende gata.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra gårdsrommet i Skippergata 17 B, der Schwencke & Co. drev sin tjære- og bekhandel fram til 1938, da gården ble revet. Fotografiet viser tre karer og to hester, som antakelig bl...