• Ola Engens fire år gamle rammestyrte lassbærer, en Valmet-modell, i virksomhet i Ulvåsen i østre Elverum, 5. august 2009.  Maskinen har to akslinger på forparten, som bærer førerhuset, og to på bakparten, som bærer lasset.  På samtlige akslinger er det brede hjul med samme mønstring som bakhjulene på landbrukstraktorer.  Dette fotografiet er tatt på cirka 50 meters avstand, og vi ser hvordan lassbæreren kommer kjørende i eksisterende hjulspor langs en bestandskant med ei hogstflate på høyre side.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Ola Engens fire år gamle rammestyrte lassbærer, en Valmet-modell, i virksomhet i Ulvåsen i østre Elverum, 5. august 2009. Maskinen har to akslinger på forparten, som bærer førerhu...