• Maskinentreprenør Jørgen Ødegaard fra Elverum (opprinnelig fra Venabygda i Ringebu) i førerhuset på sin hogstmaskin, en rammestyrt Valmet-modell.  Vi ser at Ødegaard sitter i et rødlakkert førerhus med store vinduer, som gir god oversikt i alle retninger.  Under frontruta og på taket av førerhuset er det lykter som muliggjør arbeid også på tider av døgnet med dårlige lysforhold.  Ved sida av førerhuset er det montert en lang hydraulisk arm med et felle-, kviste- og kappeaggregat (som ikke er synlig på dette fotografiet) i ytterenden.  Bildet ble tatt på Ulvåsen i østre Elverum 5. august 2009.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Maskinentreprenør Jørgen Ødegaard fra Elverum (opprinnelig fra Venabygda i Ringebu) i førerhuset på sin hogstmaskin, en rammestyrt Valmet-modell. Vi ser at Ødegaard sitter i et rø...