• Ettgreps hogstmaskin i arbeid i Ulvåsen i østre Elverum, 5. august 2009.  Fotografiet viser kapping av en stokk, som nylig er kappet fra rota mot toppen (i dette tilfellet fra høyre mot venstre).  Fotografiet er tatt i det den nykvistete delen er i ferd med å falle mot bakken, etter et raskt snitt med sagsverdet.  Aggregatet griper fortsatt om den ennå ukvistete delen av stokken, som det skal arbeides videre med.  Kappinga skjer for øvrig på steder der det skal være lett å ta stokkene opp igjen med krana på den etterfølgende lassbæreren.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Ettgreps hogstmaskin i arbeid i Ulvåsen i østre Elverum, 5. august 2009. Fotografiet viser kapping av en stokk, som nylig er kappet fra rota mot toppen (i dette tilfellet fra høyr...