• Utstillingsskap ved Skogfrøverket på Hamar.  I skapet vises ulike kongletyper og en del botaniske rariteter fra skogen, samt ymse objekter som er funnet i konglesekker som er levert til klenging opp gjennom åra.  En del av disse objektene er av stein eller metall, og det er rimelig å anta at kongleplukkerne kan ha lagt dem oppi for å øke vekta på sekkene, og på den måten oppnå høyere betaling.  Fotografiet er tatt i 1981.
    Photo: Wiger, Eva / Anno Norsk skogmuseum

Utstillingsskap ved Skogfrøverket på Hamar. I skapet vises ulike kongletyper og en del botaniske rariteter fra skogen, samt ymse objekter som er funnet i konglesekker som er lever...