• Landskapsbilde fra Målselv i Troms.  Fotografiet er et svart-hvitt-bilde som er kolorert.  Det er antakelig tatt fra Furuhaugen nordover den vide elvedalen.  I forgrunnen et lite skogsparti.  På begge sider av den brede, stilleflytende elva er det gardstun omgitt av grønne enger.  På høyre side av vassdraget ligger Fredriksberg-gardene, hvor for øvrig en av landsdelens første skogplanteskoler ble anlagt.  På venstre side av vassdraget ligger Fleskmo-gardene.  I bakgrunnen rager høge fjell mot en lettskyet himmel.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Utsikt fra Fredriksberg, Welten og Fleskmo i Maalselv.»

Skogassistent Charles D. Kohmann, som arbeidet i denne regionen i 1920- og 30-åra, mottok to slike kort som jule- og nyttårshilsen ved årsskiftet 1924-25.