• Landskapsfotografi fra Hundorp i Sør-Fron kommune i Gudbrandsdalen (Oppland fylke).  Fotografiet er tatt fra et jorde på solsida av dalen, litt ovenfor den gamle kongevegen (seinere riksveg 50 og E6).  På jordet nedenfor vegen ligger en diger gravhaug, bevokst med bjørketrær.  Nedenfor (og litt til høyre for den igjen) ligger Hundorp jernbanestasjon og brua over Lågen.  Til høyre i bildet ligger Hundorp gard med sine store kvite våningshus, hvor det var folkehøgskoledrift.  På motsatt side av elva ligger grenda Nørdre Lia med storgarden Skarstad sentralt.  Mellom jordene, og ovenfor mot høgdedraget Skora vokser det skog.
    Photo: Normann, Carl Gustav / Anno Norsk skogmuseum

"1026 Gudbrandsdalen - Hundorp"

1 comment

• Det er Skarstad, og ikkje Isum, vi ser på bildet på andre sida av elva. Isum er nabogarden til høgre, men er utanfor bildekanten.