• Planteskolemedarbeider Charlotte Vistnes i Alstahaug planteskole på Helgeland.  På fotografiet holder Charlotte fram ett pottebrett.  Foran henne står ei rød plastbøtte.  Bildet er tatt i forbindelse med manuelt lukingsarbeid. Hun plukker vekk seljespirer etter frø som har trengt inn i veksthuset gjennom lufteluker.  Brettene står på rammer av armeringsnett som kan kjøres ut med truck når tida er inne for det.  I 2008 var Charlotte er en av fem ansatte i planteskolen, som hadde tre-fire årsverk.  Før landbruksminister Lars Sponheim fjernet plantingstilskuddene i 2003 hadde denne planteskolen sju-åtte årsverk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Planteskolemedarbeider Charlotte Vistnes i Alstahaug planteskole på Helgeland. På fotografiet holder Charlotte fram ett pottebrett. Foran henne står ei rød plastbøtte. Bildet er...