• Planteskolebestyrer Tore Frisli Hov foran Alstahaug planteskole på Helgeland.  Planteskolebestyreren er iført kortbukser og kvit T-skjorte.  Han står med armene på ryggen i vegkanten foran innkjøringa til planteskolens veksthus.  Det ene av dem var bygd før skogteknikeren Tore Frisli Hov ble ansatt som planteskolebestyrer i 1986, det andre kort tid etterpå.  Veksthusene avløste plastveksthus, som kom med innføringa av pluggplanteproduksjon midt i 1970-åra.  Fotografiet er tatt i lav sol med lange skygger i forgrunnen, dels også over hodet på planteskolebestyreren.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Planteskolebestyrer Tore Frisli Hov foran Alstahaug planteskole på Helgeland. Planteskolebestyreren er iført kortbukser og kvit T-skjorte. Han står med armene på ryggen i vegkant...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits