• Deler av fordekket og styrhuset på slepebåten Triset.  Med en totakts dieselmotor på 365 hestekrefter var dette den kraftigste båten Skiensvassdragets fellesfløtningsforening hadde.  På styrhustaket ligger en rød plastbåt med kjølen i været.  På dekket ligger en del tau- og vaierkveiler som ble brukt under tømmerslepinga.  Fotografiet er tatt på Hjellevannet ved Skien, med blant annet Union papirfabrikk i bakgrunnen.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Deler av fordekket og styrhuset på slepebåten Triset. Med en totakts dieselmotor på 365 hestekrefter var dette den kraftigste båten Skiensvassdragets fellesfløtningsforening hadde...