• Tore Larsen i styrhuset på den lille slepebåten Fridtjof i Skiensvassdraget.  Fotoagrafiet er innenfra, skrått bak båtføreren.  På dekket foran styrhusvinduene ligger kveiler med vaier og nylontau for slepingsoppgaver og i bakgrunnen skimtes landskapet mot vassdraget.

Fridtjof ble brukt til å slepe lenker med tømmerbunter - to lenker a 20 bunter av gangen - inn mot Svenshål (Svenshøl), hvor buntene ble delt opp i mindre enheter på fem og fem for slusing gjennom Løveid.  Etter avviklinga av fløtinga ble båten solgt til en av Skiensvassdragets fellesfløtningsforenings ansatte, Tom Kaafjeld på Notodden.

Båtføreren på det tidspunktet da dette fotografiet ble tatt, Tore Larsen, hadde periodiske engasjementer i Skiensvassdragets fellesfløtningsforening.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Tore Larsen i styrhuset på den lille slepebåten Fridtjof i Skiensvassdraget. Fotoagrafiet er innenfra, skrått bak båtføreren. På dekket foran styrhusvinduene ligger kveiler med v...