• Mannskapsbrakka ved Løveid sluser.  Rødmalt, toetasjes hus med vinduer og verandaer mot slusene.  Bygningen hadde kontor og mannskapsrom i annen etasje og verksted med mer i første etasje.  På fasaden er det oppsatt et kvitt skilt med svart skrift, som gjengir stedsnavnet og forteller at vassdraget nedenfor slusene ligger fem meter over havet, mens det ovenfor ligger femten meter over havet.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Mannskapsbrakka ved Løveid sluser. Rødmalt, toetasjes hus med vinduer og verandaer mot slusene. Bygningen hadde kontor og mannskapsrom i annen etasje og verksted med mer i første...