• Fra Skiensvassdragets fellesfløtningsforenings utislagsplass på Nesøya ved Notodden.  Fra spisebrakka.  Brakka ble levert av firmaet Hedda Hytter i Hedalen.  Det var egentlig er serieprodusert hytte, som ble ominnredet til kontor for tømmermålere og spiserom for arbeiderne på utislagsplassen.  Brakka hadde dessuten vaskerom, dusj og toalett.  Her er mannskapet fotografert i spiserommet.  Karene som er samlet rundt bordet er fra venstre: Tom Kaafjeld (med lusekofte), Torgrim Mork (i oransje og blå kjeledress), Leiv Ryen (i mørkeblå jakke med kvit T-skjorte under) og Ragnar Tveitan (i rutete skjorte, med ryggen mot fotografen).  Kaafjeld, Mork og Tveitan var ansatt i Skiensvassdragets fellesfløtningsforening, mens Leiv Ryen var tømmermåler.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fra Skiensvassdragets fellesfløtningsforenings utislagsplass på Nesøya ved Notodden. Fra spisebrakka. Brakka ble levert av firmaet Hedda Hytter i Hedalen. Det var egentlig er se...