• Eksteriør fra A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Fotografiet viser fabrikkanleggets fasader mot vegen mellom Drammen og Krokstadelva.  Bygningene er uført i teglstein i en historismepreget stil.  Vinduer, dører, gesimser og hjørner er markert med framskutte bånd i en litt mørkere teglsteinstype enn den som er brukt i veggene for øvrig.  I en tekst under en albumkopi av fotografiet nevnes det en tilbygning, altså en fløy som ikke inngikk i det opprinnelige fabrikkomplekset fra 1913-14.  Dette er antakelig den delen av bygningen som ligger bak porten til høyre i bildet, som har flatt tak, men for øvrig samme type murverk som preger fasaden for øvrig.  Det opprinnelige fabrikkanlegget er avbildet fra om lag samme vinkel på SJF-F. 000578.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1946 Fabrikken fra veien visende tilbygningen"