• Interiør fra A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  I 1937 ble papirmaskinen ved denne fabrikken fullstendig ombygd, særlig for å kunne kjøre maskinen med større driftshastigheter og dermed oppnå større produksjonsvolumer.  Fotografiet er tatt under ombyggingsarbeidet, mot stokeren i det delvis nedrevne fyrhuset.  I den perioden fabrikken ble drevet med dampkraft ble brensel (kol) ført inn i fyrrommet ved hjelp av de avbildete ristene.  Over ristene ser vi fronten på dampkjelen. Til høyre ser vi hvordan nedrivingsveggen har vært skjermet med en presenning.  Til venstre ei støpt trapp.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Stoker og kjelefront 30/10-37»