• Interiør fra maskinsalen ved A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Fotografiet er tatt under ombygging av papirmaskinen i 1937. Det viser en sal der papirmaskinens våtparti er fjernet.  Også deler av det støpte golvet er fjernet, antakelig med sikte på å muliggjøre videre nedgraving slik at en kunne oppnå større dybde for en ny maskin.  Da dette fotografiet ble tatt var arbeiderne i ferd med å bygge forskalinger til nye maskinfundamenter.  Til venstre ser vi veggen mot maskinrommet, med diverse rundbuete åpninger for akslinger m. m.  I bakgrunnen til høyre er enden av papirmaskinens tørkeparti tildekt med presenninger.  Bildet er tatt fra et høyt punkt i rommet, antakelig fra toppen av massekummen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Ombyggingens 1ste del 1937. Forskalling og støping 18/5-37»