• Våningshuset på Bergskaug, som ble brukt som representasjonslokale for A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Bygningen lå like ved fabrikken, på motsatt side av vegen mellom Drammen og Krokstadelva.  Det dreier seg om en lang bygning i en etasje med valmtak.  Bygningen ligger parallelt med den nevnte vegen mellom Drammen og Krokstadelva, og har hovedinngang via ei steintrapp sentralt på fasen mot vegen.  Ellers er bygningen kledd med en vertikal, kvitmalt panel, og den har krysspostvinduer av jugend-type (der de øvre grindene har smårutet inndeling).  På taket er det tre arker.  Bygningen står i en park med gamle, høye trær, muligens ask.  Til høyre bak våningshuset skimtes deler av en driftsbygning.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1934 Bergskaug restaurert"