• Flyfotografi av A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Bildet er tatt fra et fly som akkurat da befant seg over elva, slik at fotografen kunne rette kameraet mot de teglmurte fabrikkbygningene, som lå parallelt med elva og vegen mellom Drammen og Krokstadelva.  Ei høy, sylindrisk fabrikkpipe rager over det hele. I forgrunnen ser vi en slags kjerrat som førte ned til bedriftens kai i Drammenselva.  Bak den nevnte pipa ligger et gardstun.  For øvrig ser vi et par veger som slynger seg innover og oppover i åkerlandskapet, hvor det den gangen også var et annet gardstun.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1928 Luftfoto av anlegget sett fra elven"