• Portrett av Per Etholm, som var formann i De norske Papirfabrikanters Forening fra 1983 til 1986.  Etholm er fotografert i gråsvart dressjakke med smale, grå striper.  Under jakka har han lys skjorte med stripemønster og slips, som også har striper.  Etholm kan se ut til å ha vært om lag 60 år gammel da fotografiet ble tatt.  Han hadde grånende, skrått bakoverstrøket hår.  Fotografiet er et studioopptak, gjort mot gråkvit bakgrunn.

Per Etholm var administrerende direktør ved Saugbrugsforeningen i Halden da han bler styreleder i De norske Papirfabrikanters forening.  I 1984 gikk han over i en stilling som arbeidende styreformann, mens Roar Gjessing ble ansatt som ny administrerende direktør.
    Photo: Arveschoug, Cato / Anno Norsk skogmuseum

"PER ETHOLM Formann 18. november 1983 - 31. desember 1986"