• Portrett av direktør Birger Braathen Rasmussen, som var formann i De norske Papirfabrikanters Forening fra 1972 til 1978.  Rasmussen er fotografert i gråsvart dressjakke og med kvit/gråpstripet skjorte og slips.  Da fotografiet ble tatt var han antakelig i 50-årene.  Han hadde høyrekjemt, mørkt hår, som var i ferd med å gråne ved tinningene.

Birger B. Rasmussen var administrerende direktør ved Katfos Fabriker på Modum i Buskerud fra 1956 til 1968, deretter var han leder i Borregaards treforedlingsseksjon fram til 1975, da han fikk direktørstillingen ved Follum Fabrikker på Hønefoss.  Denne posisjonen hadde han inntil han ble pensjonist i 1987.  Rasmussen var leder i De norske papirfabrikanters forening fra 1972 til 1978 og president i Norges Industriforbund fra 1985 til 1987.  Birger B. - Rasmussen var også en av Norges mest dekorerte motstandsmenn etter 2. verdenskrig, og mangeårig formann i Linge-klubben.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«BIRGER B. RASMUSSEN Formann 26. mai 1972 - 8. juni 1978»