• Fra Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold.  Fotografiet er tatt på sagtomta.  Det viser fire sagbruksansatte i arbeid med å legge opp en stabel av skurlast av forholdsvis grov dimensjon.  Stablene er høye, og arbeidet foregår på flere plan.  En mann sender last opp til en mann som står på en plattform 2-3 meter over bakken.  Der står en annen mann, som løfte virket opp til nestemann, som står på en plattform cirka to meter høyere opp.  Der står en mann som tar imot virket, og en som legger det videre opp på toppen av stabelen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold. Fotografiet er tatt på sagtomta. Det viser fire sagbruksansatte i arbeid med å legge opp en stabel av skurlast av fo...