• Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold, slik anlegget så ut i 1940-årene.  Fotografiet er tatt fra veien mot innkjøringa til bruket.  Vegen er omgitt av oppkastete steinvoller og er for øvrig markert med stikker, antakelig brøytestikker.  Ved innkjøringa til bedriften står det en lysstolpe.  Til venstre for den ses en vedstabel. Bakenfor ligger saghuset med et par bordstabler til høyre.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold, slik anlegget så ut i 1940-årene. Fotografiet er tatt fra veien mot innkjøringa til bruket. Vegen er omgitt av oppkastet...