• Sæterhus/koie på Kjeksbergvollen øst for Skybakkgrenda på Jømna i Elverum.  Huset er laftet og delt i to rom, og har dessuten en overbygd skut i gavlenden, der inngangsdøra er.  Laftetømmeret er rødmalt, men med kvite endeflater på laftehodene og vindusomrammingene.  Skogs- og anleggsarbeider Johnny Brenden viste OT Ljøstad og Bjørn Bækkelund fra Skogmuseet stedet i forbindelse med en befaring i området 20. februar 2008. Huset ligger på en teig som tilhører Ole Peder Lømo.  Skogeier har planer om å restaurere koia/sæterhuset.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Sæterhus/koie på Kjeksbergvollen øst for Skybakkgrenda på Jømna i Elverum. Huset er laftet og delt i to rom, og har dessuten en overbygd skut i gavlenden, der inngangsdøra er. La...

Opprinnelig filnavn: 080220_0325. JPG