• PM 4 ved Drammenselvens Papirfabrikker på Gethus i Modum kommune i Buskerud.  Fotografiet viser seksjonen fram mot første press, sett bakfra og ovenfra.  Opptaket ble gjort i 1953.  På dette tidspunktet utredet ledelsen i morselskapet Union Co. modernisering av greaseproofproduksjonen på Geithus, tilskyndet av at både finske og norske konkurrenter moderniserte.  Styrevedtak om ombygging av den avbildete maskinen ble fattet i november 1954.  Det drøyde imidlertid med leveransene til ombyggingsarbeidene, så maskinen var i drift fram til 1. september 1956.  Den ombygde PM 4 ble satt i produksjon tre og en halv måned seiere.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

PM 4 ved Drammenselvens Papirfabrikker på Gethus i Modum kommune i Buskerud. Fotografiet viser seksjonen fram mot første press, sett bakfra og ovenfra. Opptaket ble gjort i 1953....

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits