• Østre Torg, Hamar. Parkering, biler, busser. Rutebilstasjonen. M.Steen, Musikkhandel, Brødr. Westgaard, Hamar Postkontor, vinter.
    Photo: Normann Fotoatelier / Anno Domkirkeodden

1 comment

• Østre Torg i Hamar en kald vinterdag hvor røyken fra vedfyrte ovner legger seg over byen. Torget ble brukt som rutebilstasjon og til parkering. Bilene med delt frontrute er fra slutten på 30-tallet, men bildet er sannsynligvis tatt tidlig på 50-tallet og viser biler som har overlevet krigen. I bakgrunnen er M. Steen-bygget og Posthusgården med mange kjente butikker.