• frå Vangen, Voss Sparebank, Ystaas Bakeri
    Photo: Hardanger og Voss Museum

frå Vangen, Voss Sparebank, Ystaas Bakeri

1 comment

• Bygningen med Trondsens/ Ystaas bakeri vart selt og flytta til Strandavegen, her det stod til for nokre få år sidan. Yståshuset og Voss Sparebank sine nybygg stod ferdigstilte i 1932. Etter den tyske bombinga 23. og 24.april 1940 vart det nye Yståshuset teikna av bergensarkitekten Bjerknes, sprengt, for å berga bygget til Voss Sparebank,vegg i vegg, teikna av bergensarkitekten Tryti og ferdigstilte i 1932. Det nye bakeribygget vart ståande med butikken mot gata, og fungerte under heile krigen. Yståshuset vart attreist i 1945-47- og var det fyrste huset som vart attreist på den utbomba Vangen,og som arkitekten Leiv Tvilde teikna i fredsdagane 1945. Voss var ein av 24 stader i Norge som er rekna som attreisingsstader etter den 2.verdskrigen.