• Kirkegata ved Bakke gård sett fra Gyldenløves gate mot Nonnegata
    Photo: Schrøder / Sverresborg Trøndelag Folkemuseum (Opphavsrett)

Kirkegata ved Bakke gård sett fra Gyldenløves gate mot Nonnegata

3 comments

• bildet er tatt fra Gyldenløvesgate mot nonnegaten.Bakkegård hadde sin hage opp til Nedre møllenbergsgate fram til 1936 da Thornæsparken ble åpnet og Kirkegaten ble åpnet fram til Nonnegaten, Parken ble kalt Gurineparken etter Initativ tageren. Murgården til Høyre mot planken er Kirkegaten 36.
  • Jeg bodde i Kirkegaten 36 tredje etasje fra 1931 til 1936.Muligens er jeg med på bildet.Vi var ikke mange barn i gaten.Sognepresten bodde på Bakke gård.Kan huske han kom ut av en låst dør i planke gjerdet.Mange gode minner!Jeg er født i 1925. Morsomt å finne dette bildet.

Med hilsen Ragnfrid Moe Bogsnes

• Thornæsparken ble åpnet etter krigen. Vi kalte den Nyparken. Ca 1948 såvidt jeg husker. Planken husker jeg også, den ble vel fjernet like før.