• De nedre Bjørknesætra i Lordalen statsallmenning. Sæterhusa i forgrunnen tilhører garden Søre Hågå. Til venstre i bakgrunnen ligger sætra til Nordistugu Bjøkne, deretter følger sætra til Nordpå Bjøkne. Vi kan også såvidt skimte selet til Sør-Haugen. Da dette fotografiet ble tatt lå det en vedhaug i forgrunnen. Det sto to menn med hest og kjerre foran det nærmeste selet (Søre Hågå). Vårbilde.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Lordalen statsalmenning. De nedre Bjørknesetre. Utsikt utover dalen."

1 comment

• Fra Bjøknesetra; seter tilhørende Søre Hågå. I bakkant fra venstre seter til Nordistugu Bjøkne, så seter til Nordpå Bjøkne og kan såvidt skimte selet til Sør-Haugen.