• Landskapsfotografi fra Lund prestegård.  Gardstunet på prestegarden med våningshus og driftsbygninger ses til venstre i bildet.  Bak gardstunet aner man at kirketårnet rager opp.  Jordene er forholdsvis flate, later til å være bevokst med grad.  I bakgrunnen en fjellrygg med en del bladlaus lauvskog.  Ved høyre bildekant ligger en stor kvit bygning, som skal ha vært et sanatorium.  Det beskrevne bildet er fordelt på to opptak som har fått hver sine nummere (DSS 2093 og 2094) og er montert på hver sine kartotekkort, altså som et slags vidvinkel- eller panoramaopptak.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Lund prestegård. Panorama med en vesentlig del av innmarken samt den nederste del av utmarken. Tilhøire grensen mellem prestegården og Ekeli samt statskoganlegget Lerkeli."