• Hakavikstua i Lysekloster-skogen.  Laftet hytte i halvannet etasje.  Konstruksjonen kviler på en høy, pusset mur.  Taket er tekket med torv, sjøl om takvinkelen er forholdsvis bratt.  Det er bygd en stolpebåren veranda langs ved den ene langveggen.  Det går trapp opp til verandaen, og underan er det plass til et skjul.  To mennesker står på verandaen.  Terrenget omkring hytta er bevokst med forholdsvis spinkel furuskog.
    Photo: Ruden, Ivar Martin / Anno Norsk skogmuseum

Hakavikstua i Lysekloster-skogen. Laftet hytte i halvannet etasje. Konstruksjonen kviler på en høy, pusset mur. Taket er tekket med torv, sjøl om takvinkelen er forholdsvis brat...