• Skogforvalter Erling Kristian Øverlands hus i Steinkjer.  Halvannenetasjes villa med gråkvit vekselpanel.  Bygningen har saltak som er tekket med skiferheller.  Den midtre delen av taket er noe hevet, slik at det er skapt vegghøyde nok til vinduer til soverom i 2. etasje.  Inngangen er via et trappehus på gavlveggen.  En mann og ei kvinne står på trappa.  I bakhagen henger det klestørk på snører.  Mot gata har hagen nettinggjerde på kvite stolper.  Klatreplanter, muligens humle, vokser oppetter nedre del av veggene.  Øverlands hus ligger i ei rekke av villaer med omtrent samme størrelse.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Skogforvalter Øverlands hus ved Steinkjer"