• Areal hvor det har vært foretatt gruppehogst med gjensatte frøtrær.  Fotografiet er tatt i et granbestand i Stod prestegardsskog i Steinkjer i Nord-Trøndelag.  Fotografiet er tatt mot en forholdsvis liten lysning, der det har kommet opp en del småbusker omkring et stort grantre sentralt på fotografiet.  En mann, antakelig en skogfunksjonær, står under grana og gir dermed gjenveksten en målestokk.  Omkring lysningen, der det noen år tidligere er foretatt hogst, står det forholdsvis stor og gammel granskog.  Fotografen, Agnar Barth, var opptatt av gruppehogst, som han anså for å være en av de beste metodene for foryngelse i eksisterende skoger.
    Photo: Barth, Agnar Johannes / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Stod prestegårdsskog. Gruppehugst med 1 frøtre"