• Skoglig forsøksfelt ved Lønselva (Luonosjåhkå) som har sine kilder lengst nord i Rana kommune, og som derfra renner over i Saltdal kommune.  Dette skoglige forsøksfeltet lå antakelig på Saltdal-sida av kommunegrensa, for det er der det vassdraget er omgitt av produktiv skog.  Da fotografiet ble tatt var det en mann som sto på forsøksfeltet, en myrkant med furudominert skog, med et skrivebrett i den ene handa.  Det er grunn til å anta at dette må ha vært en funksjonær fra Salten skogforvaltning.
    Photo: Glærum, Anders Sivertsen / Anno Norsk skogmuseum

Skoglig forsøksfelt ved Lønselva (Luonosjåhkå) som har sine kilder lengst nord i Rana kommune, og som derfra renner over i Saltdal kommune. Dette skoglige forsøksfeltet lå antakel...