• Grøftet myrareal i Kvænangen i Troms.  Fotografiet er tatt i grøftas lengderetning.  Tre karer, antakelig skogfunksjonærer, sto på grøftekantene da dette fotografiet ble tatt.  Mannen til venstre er Peder Gjetmundsen [Per Gjetmundsen], som på opptakstidspunktet var skogfogd i dette området.  I terrenget nærmest grøfta vokste det bjørkeskog.  I bakgrunnen en bergrygg med trevegetasjon i revnene.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

Grøftet myrareal i Kvænangen i Troms. Fotografiet er tatt i grøftas lengderetning. Tre karer, antakelig skogfunksjonærer, sto på grøftekantene da dette fotografiet ble tatt. Man...