Mjøsbåtene Færdesmannen, fraktebåt, og Skiblader, persontrafikk, ved Eidsvoll brygge. Eidsvoll jernbanestasjon lå helt ut mot Vorma, og lasting mellom båt og jernbane kunne foregå direkte. Stasjonsbygningnen i midten, pakkhuset til høyre. I bakgrunnen ses flere bygg, veien ned Eidsvollsbakken, og spiret på Eidsvoll kirke. Ut i fra Skibladners utseende, er bildet fra perioden 1856 til 1888.
Siden stasjonsbygningen ser ut som den gjør, er bildet tidligst fra 1858. Denne trebygningen brant i 1877, men ble bygd opp igjen så og si identisk, men da i mur.
Photo:
Anno Domkirkeodden
/
Anno Domkirkeodden
Mjøsbåtene Færdesmannen, fraktebåt, og Skiblader, persontrafikk, ved Eidsvoll brygge. Eidsvoll jernbanestasjon lå helt ut mot Vorma, og lasting mellom båt og jernbane kunne foregå direkte. Stasjonsbygningnen i midten, pakkhuset til høyre. I bakgrunnen ses flere bygg, veien ned Eidsvollsbakken, og spiret på Eidsvoll kirke. Ut i fra Skibladners utseende, er bildet fra perioden 1856 til 1888.
Siden stasjonsbygningen ser ut som den gjør, er bildet tidligst fra 1858. Denne trebygningen brant i 1877, men ble bygd opp igjen så og si identisk, men da i mur.
Photo:
Anno Domkirkeodden
/
Anno Domkirkeodden
Mjøsbåtene Færdesmannen, fraktebåt, og Skiblader, persontrafikk, ved Eidsvoll brygge. Eidsvoll jernbanestasjon lå helt ut mot Vorma, og lasting mellom båt og jernbane kunne foregå direkte. Stasjonsbygningnen i midten, pakkhuset til høyre. I bakgrunnen ses flere bygg, veien ned Eidsvollsbakken, og spiret på Eidsvoll kirke. Ut i fra Skibladners utseende, er bildet fra perioden 1856 til 1888.
Siden stasjonsbygningen ser ut som den gjør, er bildet tidligst fra 1858. Denne trebygningen brant i 1877, men ble bygd opp igjen så og si identisk, men da i mur.
Photo:
Anno Domkirkeodden
/
Anno Domkirkeodden