• Hornmusikken i Finnkongkeila. Gamvik Kommune 1917. Cristopher Thingstad gav arbeiderne sine instrumenter for å holde dem borte fra brennevin og usømmeligheter. Fra vanstre: Karl Vevik, Edvin Mikal Bangsund, Otto Jacobsen, Helge Rasmussen, Karl Johannessen, Gustav Myreng, Sigurd Sæther, Eilif Stødle, Anton Dahl og Konrad Larsen. Bak Elsa Larsen og en ukjent.
    Photo: Museene for kystkultur og gjenreisning i Finnmark IKS

Hornmusikken i Finnkongkeila. Gamvik Kommune 1917. Cristopher Thingstad gav arbeiderne sine instrumenter for å holde dem borte fra brennevin og usømmeligheter. Fra vanstre: Karl Ve...

2 comments

• Er det noen som har mer opplysninger om hornmusikken og/eller Christopher Thingstad?