• "Veiarbeide som krigsfanger", Trolig norske soldater som i april/mai 1940 drev med reparasjonsarbeid på vegen..Bildet er tattikke langt der man i dag svinger opp til Bjørmosen. Fjellgata var ikke etablert da bildet ble tatt..Romsdalsvegen eller Neshagen på Åndalsnes. I bakgrunnen langs vegen ser vi to hus som i dag (2011) eies av Ove Staurset med familier. Lenger til høyre ser vi det såkalte Myråshuset som Hammervold/Støve bor i no og huset hvor Thomas Rødstøl og Mari Melbø Rødstøl med familie er bosatt.
    Photo: Tjønneland, Olav / Romsdalsmuseet

"Veiarbeide som krigsfanger", Trolig norske soldater som i april/mai 1940 drev med reparasjonsarbeid på vegen..Bildet er tattikke langt der man i dag svinger opp til Bjørmosen. Fje...

• Dette er Romsdalsvegen i Neshagen, Åndalsnes. Bildet er tatt mot NV.