• Amatørfoto tatt etter tyskernes bombing av Molde..Bildet er tatt av en fyrbøter ombord i D/S "Kong Harald", da skipet lå i Molde en uke eller to?, som hotellskip for tyskerne i juni 1940..Giver av bildet Valdemar Steiro var da forhyrt som smører ombord i skipet, og mannskapet ble sendt med buss til Trondheim mens det tyske beslaget av skipet varte, og de levde da på et hotell i Trondheim..(tekst: Valdemar Steiro)
    Photo: fyrbøter ombord i D/S "Kong Harald" / Romsdalsmuseet

Amatørfoto tatt etter tyskernes bombing av Molde..Bildet er tatt av en fyrbøter ombord i D/S "Kong Harald", da skipet lå i Molde en uke eller to?, som hotellskip for tyskerne i jun...