• Torgsalg i Molde..Hjelset Auto startet Ringbuss i Molde i 1953, de første sjåførene var Bjørn Hammerø og Knut Stranden. .Det var i mange år bare to ruter, Østre og Vestre ring. Det var avgang hver time på hver rute. .Mellom turene var et pause ved holdeplassen ved Torget. Bussen har dermed kommet vestfra og venter på avgang østover (Kviltorp) da bildet ble tatt.
    Photo: Romsdalsmuseet

Torgsalg i Molde..Hjelset Auto startet Ringbuss i Molde i 1953, de første sjåførene var Bjørn Hammerø og Knut Stranden. .Det var i mange år bare to ruter, Østre og Vestre ring. Det...

2 comments

• Hjelset Auto startet Ringbuss i Molde i 1953. Det var i mange år bare to ruter, Østre og Vestre ring. Det var avgang hver time på hver rute. Mellom turene var et pause ved holdeplassen ved Torget. Bussen har dermed kommet vestfra og venter på avgang østover (Kviltorp) da bildet ble tatt.
  • De første sjåførene var Bjørn Hammerø og Knut Stranden. Bjørn var søskenbarnet til mor, det ble en del rundturer på meg. Både Bjørn og Knut hadde sterk tilknytning til Bud.