• "Dette bildet er "unikt" da det er sannsynligvis det eneste som eksisterer av "Holebrygga" slik den var satt opp av Los-Nils i 1916. Det hvite huset til høyre ble satt opp samme året "på Myra" av Rasmus Lyngvær..Holebrygga ble etter det "jeg" har brakt i erfaring kjøpt av Erling Lyngvær, solgt og revet og "gjenoppstod" i Røsøyvågen på Gossen da Klara flyttet din omkring 1956. Ble satt opp i "Kaltrøn".".Originalbildet skal finnes på Gossen, hos en datter eller sønnedatter av Klara, "Jeg" lånte bildet ut dit i 1997, men de har vel glemt adressen. Har arkivet bruk for det er det å finne der. GH."
    Photo: Romsdalsmuseet

"Dette bildet er "unikt" da det er sannsynligvis det eneste som eksisterer av "Holebrygga" slik den var satt opp av Los-Nils i 1916. Det hvite huset til høyre ble satt opp samme år...