• Denne bussen tilhørte opprinnelig Kristiansund-Oppdal Auto (KOA). Det er en Scania BF110 1970-modell med karosseri fra Kristiansund Lettmetall (VBK). Den ble opprinnelig registrert T-6046 med internnr. 46 som kan skimtes på framme på bussens venstre side. Bussen har 16 sitteplasser og ellers stort godsrom. På 1970-tallet gikk denne bussen i rute Sunndalsøra-Eidsvåg-Osmarka-Torvikbukt-Kristiansund. I 1992 ble den solgt og ble omregistrert til UX38640..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Denne bussen tilhørte opprinnelig Kristiansund-Oppdal Auto (KOA). Det er en Scania BF110 1970-modell med karosseri fra Kristiansund Lettmetall (VBK). Den ble opprinnelig registrert...

1 comment