• Slett@romsdalsmuseet
    Photo: Romsdalsmuseet

Slett@romsdalsmuseet

1 comment

• T-6134 var en Volvo B57 personbuss med karosseri fra Kristiansund Lettmetall (VBK). Den ble levert i mars 1967 til Kristiansund Frei Billag. Den hadde stort bagasjerom og var spesialbygd for ruta Kristiansund-Åndalsnes der den gikk i korrespondanse med nattoget på Raumabanen. Bussen er her på vei mot Kristiansund og kjører her ombord i ferja på Høgset som i 1968 hadde erstattet Gjemnes som ferjested. På denne tida var det tre ferjesamband mellom Kristiansund og Åndalsnes. Bussen ble seinere ombygd flere ganger, og den ble omregistrert UX17190. Da den var ferdig som rutebuss ble den tatt i bruk som campingbuss.